Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

14Augusti

Av h - 14 augusti 2009 21:54

Fortfarande sommarlov, det börjar liksom bli naturligt nu, ingen skola, små semestrar med familjen, massor av teve och massor av tid med kompisar. Idag vaknade ganska tidigt av ett sms från Lisa. Hon är alltid vaken före alla andra och går ut och tränar. Men glömmer att ingen annan är vaken vid åtta på sommarlovet. Hon undrade om jag skulle hänga på gänget ner till Hönö, vilket var klart. Inget går upp emot en solig dag vid havet. Det var hur kul som helst, som vanligt. Särskilt nu när Hannah kommit hem. Det borde vara olagligt att vara borta fem veckor på sommarn, även om ens pappa bor i USA.

Efteråt gick allihop hem till Lisa och såg på Twilight. Mitt i när det är som mest spännande, när Bella är i danslokalen med James så började killarna tjôta om att Edward är skabb och att vi är sjuka som inte håller med dom. Lisa, Jag, Hannah, Anna gaddade ihop oss och sa att han är jättesnygg.

- Och han är ärlig, artig och en verklig gentleman, sa Lisa och lät som en riktig moraltant.

Det fick oss alla att börja skratta, hon är en mästare på att få oss på bra humör.

-Precis, ni borde ha honom som förebild era svin, sa jag mellan skrattsalvorna. Det gjorde bara att alla började skratta ännu mer och att Jakob och Anton överföll mig och kittlade mig tills jag bett på mina bara knän, om jag kommit loss. När vi lugnat oss lite berättade Hannah att hennes urganla granne dött och att det flyttat in en familj med tre barn i vår ålder där. En son och två döttrar. Dom kom tydligen från Norrland och flyttade in när hon var i USA.

-Nej men seriöst, folk, imorgon åker vi och shoppar inför skolstarten, jag måste ha nya kläder.

-Anna! Påminn oss inte. Jag måste få njuta av mina fem sista dagar innan helvetet. Utbrast Jakob och lät helt förfärad.

-Jag tycker det var en bra idé, sa Robin och lät lite smått olycklig. Jag behöver också nya kläder, får man hänga på?

-Klart, skrattade jag.

-Jösses Robin, du förråder din egen ras!

-Anton, män och kvinnor är inte olika raser, sa Lisa med moraltant rösten igen.

Självklart ringde Mamma och sa att jag var tvungen att komma hem och vakta min bror, Gabriel, eftersom de skulle gå på grillfest. Varför kan inte tolvåringar ta hand om sig själva. Resten av kvällen blev till att se på meningslösa och otroligt roliga program på sexan, så det gjorde inte för mycket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av h - 10 september 2009 17:28

Jag är vampyr. Jag är en vampyr, en blodsugande odödlig, sjukt snygg varelse. Det är faktiskt sant, jag ser annorlunda ut, jag är snyggare, blekare och min röst har förändrats. Det gick bara inte att hålla hemligt för mina kompisar. Familjen har av n...

Av h - 3 september 2009 14:31

(Jag är jätteledsen att jag inte skriver mkt nu, men 99% av min tid går åt till skola, resten sover jag. Men jag ska försöka skriva iaf en gång i veckan, eller varannan.. SRY.. Puss<3) //h ...

Av h - 31 augusti 2009 11:51

Hur skriver man detta på bästa sätt? Det var i fredags han kom hit, direkt efter skolan. Mamma och Pappa verkade tycka om honom, och Gabriel fullkomligt avgudade honom. Jag har tänkt på en sak, mitt liv är nästan precis som Bella Swans. Eller kanske ...

Av h - 23 augusti 2009 12:15

Jag och min fot knallar på så långt det går. Victor bär mig tyvärr fortfarande en del trots mina protester, jag trodde inte att det fanns någon som var envisare än mig. Skolan var som vanligt idag, första lektionen var gympa, vilket gjorde min lärar...

Av h - 20 augusti 2009 19:39

Det enda vi gjorde i skolan idag är tagit skolfoton. Jag hade vitsvart randig tröja och jeans. På fotot där vi fick klä oss lite hur vi ville, spexfotot var hela klassen klädda i 80talskläder. För mig blev det rosa tights, blå body och blåa benvärmar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards