Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Onsdag den 2 september

Av h - 23 augusti 2009 12:15

Jag och min fot knallar på så långt det går. Victor bär mig tyvärr fortfarande en del trots mina protester, jag trodde inte att det fanns någon som var envisare än mig.

Skolan var som vanligt idag, första lektionen var gympa, vilket gjorde min lärare totalt pissed off.

Trots att hon visste att jag skadat foten så tvingade hon mig att gå till brandstationen inne i Lerum och tillbaka. Sen kändes det som om jag vore död. Det är jag óckså tvungen att göra, snart. Dö, förlora min själ, förvandlas, bli vampyr.

Victor berättade det idag. Rebecka, hon ser framtiden som den kommer bli, hade sett ett krig påväg. I Tyskland finns en grupp som kallar sig för Brett. De är ungefär som regeringen och bestämmer över alla vampyrer i Europa. Den viktigaste lagen för en vampys är att inte beblanda sig med människor, det enda de är till för är mat. I Sverige finns det flest "laglösa" vampyrer i hela Europa. De är såna som inte dricker människoblod och umgås med dem som om de också vore männskliga. Brett kommer alltså att först utplåna alla människor i Sverige så att de ska komma åt "de laglösa" lättare. Självklart kommer de kämpa emot.

-Men som människa överlever du aldrig, sa han. Både jag och Victor såg antagligen ut att snart börja gråta.

-Men Victor, älskade victor, vi kan inte låta detta hända, sa jag.

-Det går inte att stoppa, det Rebecka har sett är omöjligt att ändra, hon är ingen Alice Cullen om det var det du tänkte. sa han och försökte få mig att skratta. För att överleva måste du bli vampyr, och ens då är det inte säkert att du överlever. Men jag ska göra allt jag kan för att inte låta någonting hända dig, sa han. Och nu grät vi båda, jag visste inte ens att han kunde det, men tydligen.

-OK, när gör du det, för det måste vara du som gör det, även om det finns risk att jag dör, sa jag. Samtidigt som jag sa det kände jag ett slags oförklarligt lugn över mig.

-Okej, älskade lilla dumma Bea, om du verkligen vill leva i en evighet med ett monster, som ett monster. Vilket jag tyvärr också vill eftersom jag inte kommer överleva utan dig. Hur nu det ska gå till. Men du måste veta lite först. När du förvandlas kommer det först svida när bettet kommer. Du kommer bli snurrig och svimmfärdig ett tag eftersom jag måste dricka ditt blod. När giftet når ditt hjärta kommer det kännas ungefär som en hjärtattack.

-Och hur vet du det? sa jag som suttit tyst och lyssnat ett tag.

-Därför att jag höll på att dö i en hjärtattack innan jag blev sån här. sa han direkt som han väntat sig den frågan. Direkt kommer du behöva blod, det ordnar jag.

-Men.. sa jag fast ångrade mig genast.

Vi satt där i säkert tre timmar och jag lärde mig massor om hur jag kommer bli, hur han och hans familj lever och liknande. Vi bestämde att det måste ske så fort som möjligt. I helgen när min familj är bortrest så ska Victor sova hos mig. Då kommer jag bli odödlig, jag kommer bli vampyr. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av h - 10 september 2009 17:28

Jag är vampyr. Jag är en vampyr, en blodsugande odödlig, sjukt snygg varelse. Det är faktiskt sant, jag ser annorlunda ut, jag är snyggare, blekare och min röst har förändrats. Det gick bara inte att hålla hemligt för mina kompisar. Familjen har av n...

Av h - 3 september 2009 14:31

(Jag är jätteledsen att jag inte skriver mkt nu, men 99% av min tid går åt till skola, resten sover jag. Men jag ska försöka skriva iaf en gång i veckan, eller varannan.. SRY.. Puss<3) //h ...

Av h - 31 augusti 2009 11:51

Hur skriver man detta på bästa sätt? Det var i fredags han kom hit, direkt efter skolan. Mamma och Pappa verkade tycka om honom, och Gabriel fullkomligt avgudade honom. Jag har tänkt på en sak, mitt liv är nästan precis som Bella Swans. Eller kanske ...

Av h - 20 augusti 2009 19:39

Det enda vi gjorde i skolan idag är tagit skolfoton. Jag hade vitsvart randig tröja och jeans. På fotot där vi fick klä oss lite hur vi ville, spexfotot var hela klassen klädda i 80talskläder. För mig blev det rosa tights, blå body och blåa benvärmar...

Av h - 17 augusti 2009 12:44

På väg till skolan gick jag som vanligt förbi Victors hus. Jag hade försökt göra mig äkta fin. Klänning och klackar, vilket inte var det smartaste jag gjort. Jag skulle tagit mina gymnastikskor istället. När jag gick över åkern trampade jag snett. Ge...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards